Juni månad
Nu är sommaren här och många förväntningar ligger i luften!
Detta är en månad att glädjas och vara glad åt andras glädje. Studenter som förbereder sin dag, leker, tävlar och har roligt avslut efter många år i skolans värld! På studentdagen sjuder stan av festligheter och det är underbart att se alla hoppande mössor på studentflaken, alla glada rop och all dundrande musik!
Sedan kommer skolavslutning för de yngre barnen. Finklädda och förväntasfulla sjunger de in sommarlovet och bara väntar på att springa barfota och äta glass.
Se dig omkring, gläds åt det som lyfter och är fyllt av energi. Den grönskande naturen, fågelsången, festligheter...
Vad gör DIG glad och uppfylld?
Lägg undan social medier, stanna scrollandet och se det som finns omkring, var närvarande i vardagen!
Det är också en månad då lugnet börjar sänka sig, det är snart semester, dags att varva ner.
Någon är på väg in i pensionering, någon ska börja nytt jobb efter semstern, någon planerar en lång resa, någon förverkligar en dröm... många förväntnigar inför framtiden.
Ut och njut! Gläds åt det som sker här och nu, var glad för någon annan, var glad för det DU har!
Allt gott!/Louise